If you want to translate:

Translate Italian to English Translate Italian to German Translate Italian to French

domenica 5 aprile 2009

Velo d'Astico

After the transfer to Tarzo (VI) 15 days ago this time we went to another small town from Veneto; finally a technical map even if the ground was not the best: it reminded me of a couple of races I ran in Switzerland last year, only a slope and a broken ground not good for ankles.
It’s common knowledge that on this kin of ground there are runnners that make the difference even only in racing; today it was a race where agility and bravery prevailed against people, like me, that prefer to lose some minutes, but to have sound ankles.
It should be restrictive to describe the whole race only as a “running race”; the ground was technical and difficult, but because of the one-way of the slope, the only orienteer problems were to choose the right contour line and the search for the object.
The map (a 1:10.000 scale enlarged from a map 1:15.000 scale) was rather precise but sometimes there was “something” didn’t correspond so it was not so sure to find a point.
Technically it has been taken a step forward as regards the last races; many orienteers enjoyed themselves and they said: “At least we made orienteering!”.
The wheater conditions were variable and the temperature was rather mild; the vegetation started to bloom; there was about 1 thousand people but in class W35 there were only 4 runners!
It was like a warm up to go from parking car to the meeting point and another slope to go to the start.
Class M40’s route was like M20 and M35 so it was possible to note the differences among the various groups of runners....
I started 2 minutes before Oleg (runner of TOL Club); he told me he didn’t feel good last week, but I Knew he should have caught up me even if he had run by one leg. I made the first three controls quite well; maybe the choice 2-3 was not the best, because at the control I was reached by Oleg; going up towards control 4 Oleg ran away and I tried not to give up.
As I ran faster I paid for this effort soon: at control 6 I reached the stone, I checked the code number and I thought it was control 7....this was the usual mistake when the mind is tired! I went on my race running along the side of the hill and I stopped at the stone wall; finally I understood my mistake, but besides loosing 2 minutes I lost confidence and concentation.
My blackout’s moment wasn’t finished because I went down instead of going up! I realized immediately my mistake but this choice demoralized me so that I decided to come back to the finish.
While coming back I gave a look at the map and I noticed how much it was nice; so my pride told me to go for a walk to look for the most difficult controls located in the south part of the map.
I had no problems for legs 7-12 which seemed to be the most interesting.
I faced the final part of the race (you had only to slope down) with less curiosity and less competitive spirit; I lost a couple of minutes for control 13 where I stopped too early even if I started from the depression.
At control 16 I made another mistake about 1,5 minute, because I think the map was not exact (the stone wasn’t at the bord of the flat area but on the steep ground) and I had the confirmation of that because as soon as I punched the control I went down towards the path below.
In the final meadow I was reached by Vidale and Grilli who started 6’ and 8’ after me...
After the today’s experience I think I’ll use again my water bottle during the next races; as I didn’t train hard in the last time, my phisical and psycologic state don’t let me to give the best, this is the reason because I decided to take part only in races where I believe to enjoy nyself.
I’m waiting for best time!!!

15 commenti:

krautrock ha detto...

In Friuli 15 giorni fa?

Rusky ha detto...

Sistemato...

Anonimo ha detto...

così a occhio mi sembra che tu abbia perso molto alla 1°. Io sarei andato dritto anzichè fare tutto il giro.

Anche alla 2 sarei andato dritto e nell'avvallamento sceso leggermente fino al prato.

Ad andare alla 3 avrei cominciato a salire leggermente e poi in costa.

M.

stegal ha detto...

Dico la mia perchè ero sullo stesso percorso.

1. passato nel primo giallino, poi angolo del muro di rocce e da lì a scendere

2. Marco! Hai seguito le tracce del mio piede numero 50???

3. su lentamente fino al giallo, sbarco sul sentiero grosso a sud delle due rocce, bivio a sinistra e poi in costa fino al punto

Poi identico fino alla 9. Per la 10 sono entrato nell'avvallamento per prendere la lanterna da sud.

Posso chiederti se per scendere da quella parte alla 15 hai trovato il filo d'acciaio teso ma fettucciato? Quando sono passato io era segnalato solo quello sulla direzione che scendeva dall'avvallamento (nord poi verso est, anziché est e poi verso nord). Io l'ho preso in pieno sul petto (correndo in discesa) e sono stato giù un paio di minuti a capire cosa mi aveva investito :-( Avevo poi chiesto se qualcuno poteva andare su a fettucciare

stegal ha detto...

Ps: per andare alla 16 sei risalito TROPPO !!!

rusky ha detto...

Per la uno, credo anch'io di aver girato largo, ma essendo la prima lanterna ed il bosco non facile ho preferito andare sul sicuro. Fino alla 5 la mia gara non era perfetta ma nemmeno malvagia, infatti ero sesto ad appena un minuto dal podio (escluso Oleg che mi aveva già superato..); Stegal: alla 15 non ho trovato nulla anche perchè ho attacco il punto in modo non diretto. Non è che ti confondi con la 16 dove c'erano delle fettuccie messe qualche metro sopra il punto? io sono andato alto in quanto ho confuso la traccia di sentiero, in mezzo all'avvallamento, per due rocce e quindi convinto di rallentare troppo; ad onor del vero non avendo più la "trance agonistica" ho preferito andare sul sicuro....

Englishman in N.Y. ha detto...

Waiting for your translation ...

rusky ha detto...

It's arriving...

Anonimo ha detto...

Mi sta tornando la voglia di fare qualche garetta di ori, ma per ora è ancora presto...

C'è nessuno che domenica o lunedì si fa una bella corsetta nel bosco?

M.

rusky ha detto...

Ti lascio il testimone.... a me sta passando la voglia....

Anonimo ha detto...

E' perchè ne fai troppe! Dovresti cambiare ogni tanto.

Prova questo: http://www.ikprato.com/Eventi/18aprile2009/18aprile2009.htm

M.

rusky ha detto...

No, non è perchè ne faccio troppe... il problema è che ne faccio troppe sugli stessi terreni! ormai a livello tecnico non riesco più a migliorare perchè uso sempre lo stesso tipo di orienteering! quando vedo su certi blog le cartine senza curve di livello, con le ausiliarie che disegnano appena appena le colline, mi coglie un'invidia non indifferente... sinceramente sono stanco di salite - discese ripide condite da rovi e reti di sentieri. L'ultima carta italiana su cui mi sono veramente divertito è stato a S.Giovanni al Monte! Lì, veramente, mi è tornata quella voglia di fare orienteering! Anche domenica era carina ma non si riusciva a correre con facilità e comunque era solo una costa per cui non si poteva sbagliare molto. Personalmente credo che i terreni "evergreen" d'orienteering siano su ad Asiago (ovunque si vada) e la Valle di Non. Ci sono anche altre belle zone ma temo che i bei posti, vicini alle attuali società, siano stati ormai cartografati.

krautrock ha detto...

alpe adria sì o no? Sei stato appena convocato..

rusky ha detto...

Vado per conto mio.... solo long e middle. Mi sono iscritto come singolo e quindi niente staffetta e stress da risultato..-)); anzi, mi divertirò ad assistere alla gara!

林依晨Amber ha detto...

cool!very creative!avdvd,色情遊戲,情色貼圖,女優,偷拍,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站,成人論壇,080聊天室,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女,視訊做愛,免費視訊,伊莉討論區,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,維克斯論壇,情色論壇,性感影片,正妹,走光,色遊戲,情色自拍,kk俱樂部,好玩遊戲,免費遊戲,貼圖區,好玩遊戲區,中部人聊天室,情色視訊聊天室,聊天室ut,成人遊戲,免費成人影片,成人光碟,情色遊戲,情色a片,情色網,性愛自拍,美女寫真,亂倫,戀愛ING,免費視訊聊天,視訊聊天,成人短片,美女交友,美女遊戲,18禁,三級片,自拍,後宮電影院,85cc,免費影片,線上遊戲,色情遊戲,情色